Bemutatkozott a megújult ŠKODA KODIAQ.
Egy sikeres modellhez mindig kényes dolog hozzányúlni, márpedig a KODIAQ a ŠKODA egyik sikermodellje. Megjelenése óta több, mint 600.000 darab talált már gazdára. Halogatni viszont mégsem lehetett a dolgot, hiszen a bemutatkozása alatt eltelt időben a versenytársak sem aludtak.
A megújult KODIAQ külseje csak visszafogott mértékben változott, pont ott és annyira nyúltak hozzá, hogy frissnek hasson. Kezdjük a markáns változásokkal. Az új fényszóródizájn és a hatszögletű hűtőrács – amely elsőként szembetűnik – igazán attraktívvá teszi a megújult KODIAQ orr-részét. A fényszórók a legkorszerűbb LED-Matrix technológiával világítják meg az utat. Ezek új formáját egészíti ki a lökhárító új formája is.
A hűtőrács – melynek bordái is hangsúlyosabbak lettek – mögött továbbfejlesztett motorokat találunk. 2 dízel és 3 féle benzinmotor kerülhet a motortérbe. Az alapmotor az 1.5 TSI 150 lóerővel és elsőkerék-hajtással. Ehhez 6 sebességes kézi – vagy opcióként DSG – sebességváltó csatlakozik, míg a többi motorhoz 7 sebességes DSG jár. A kétliteres benzines TSI motorok 190 és 245 lóerővel érhetők el, ez utóbbi csak a kínálatba visszatérő, megújult KODIAQ RS-hez. Minden benzines ACT – tehát hengerlekapcsolásos – technikával érkezik. A dízel változatok kétliteresek, a fejlesztésnek köszönhetően 80%-kal kevesebb nitrogén-oxidot bocsátanak ki. A teljesítményük 150 vagy 200 lóerő lehet.
Hátul szintén új formát kapott a lámpatest a megújult KODIAQ-on, és egy kicsit módosult az 5. ajtó kiképzése is. Hangsúlyosabb és nagyobb lett a felső légterelő, és immár dinamikus irányjelző is elérhető a hátsó lámpákban.
A megújult KODIAQ utastérében még igényesebb anyagokat használnak, és megjelentek az Ergo-seat ülések is. Ezek fűthetők, szellőztethetők és ergonomukus kialakításuk mellett masszázs funkciót is kaptak. Újdonság, hogy ECO néven új kárpitozás jelenik meg, amely vegán és újrahasznosított anyagokat használ. Továbbfejlesztették a LED-es hangulatvilágítást, és a CANTON hangrendszert is.
Az infotainment rendszer a legkorszerűbb MIB3-as változatú, és beépített eSIM-mel érkezik. Ez azt is jelenti, hogy az alkalmazások és a navigáció adatbázisa automatikusan, OTA módon (over-the-air) frissítődnek. Az akár 9.2 colos központi kijelzőn keresztül mindenféle szabvánnyal – Android Auto, Apple CarPlay, Mirror Link – vezeték nélkül csatlakozhatunk telefonunkkal.
A teljes modellpaletta egyszerre frissült, így a Laurin&Klement, a SPORTLINE és az RS változat is 2021 júliusában kerül a kereskedésekbe. A modelleket előreláthatóan a 25. héttől lehet majd megrendelni.